"Acest BLOG este creatia integrala a doamnei Ruxandra Lungu , fosta presedinta OFRM 2009-2014 si a domnului Ing Florin Chiriac, simpatizant PRM.
In continuare vom publica articole de interes general, informatii despre PRM, comunicate de presa, primite direct de la "sursa", rubrica "Saptamana pe scurt" din revista Romania Mare, diverse materiale .

Va multumim pentru suportul acordat !"




Colectivul de administratori ai blogului http://www.corneliuvadimtudor.blogspot.com/




luni, 31 ianuarie 2011

ADEVĂRUL ŞI HOŢII !

În Dacia Edenică, în Grădina Maicii Domnului, la Poporul Primordial, cel al geto-dacilor, a lăsat Bunul Dumnezeu numeroase bogăţii naturale şi în cantităţi uriaşe. Strămoşii Poporului Român au valorificat bogăţiile naturale în ultimii 10.000-12.000 de ani şi au dat omenirii cea mai veche civilizaţie de pe Pămînt. Între aceste bogăţii se numără zăcămintele de ţiţei şi gaze naturale care pentru prima dată în lume au fost exploatate în România. În timpul celui de al II-lea război mondial s-au asigurat de către România 96% din necesarul de carburanţi pentru armata Germaniei hitleriste. În acea perioadă, şeful Statului Român, Mareşalul Ion Antonescu, a negociat şi obligat Germania să plătească în lingouri de aur petrolul românesc importat. În perioada 1945-1989 s-a dezvoltat industria de foraj petrolier şi s-a investit foarte mult în domeniul petrochimiei. România a ajuns în primele 5 ţări din lume producătoare de utilaj petrolier, rafinării şi platforme de foraj marin. După anul 1989, după lovitura de stat din decembrie, forţele oculte străine care au pus mîna pe România şi asasinii economici, împreună cu papagalii şi popîndăii politici de la Bucureşti, au fost deosebit de preocupaţi de jefuirea zăcămintelor de ţiţei şi gaze naturale, precum şi de averea PETROM-ului. Regia Autonomă a Petrolului PETROM a fost transformată, prin Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului nr. 49 din 15 septembrie 1997, în Societatea Naţională a Petrolului PETROM S.A., care avea ca obiect de activitate: explorarea şi exploatarea zăcămintelor de petrol şi gaze naturale de pe uscat şi din platoul continental al Mării Negre; rafinarea şi prelucrarea ţiţeiului; transportul şi comercializarea produselor petroliere; comercializarea gazelor; importul şi exportul de ţiţei, produse petroliere, utilaje, echipamente şi tehnologii specifice. Anterior privatizării, S.N.P. PETROM S.A. a fost singurul producător de ţiţei din România şi cel de-al doilea producător de gaze naturale. În anul 2003, producţia de ţiţei a fost de 5,65 milioane tone, iar producţia de gaze naturale a fost de 6,129 miliarde m.c., adică 1/3 din consumul României. Patrimoniul SNP PETROM SA, în anul 2002, cuprindea: 306 zăcăminte de petrol şi gaze asociate; 1.450 puţuri de gaz productive; 13.856 puţuri de ţiţei productive, cu o producţie zilnică de 220.000 barili ţiţei; 771 instalaţii de colectare, depozitare, tratare şi separare; două instalaţii de gaz-etanizare; o instalaţie G.P.L.; 15.000 km reţea de transport ţiţei şi gaz; instalaţii de foraj marine, conducte şi platforme; două platforme maritime – Prometeu şi Atlas; complexele petrochimice şi de rafinare Arpechim şi Petrobrazi; uzina de îngrăşăminte chimice Doljchim; 145 depozite petroliere şi 690 staţii de vînzare cu amănuntul, din care 200 au fost modernizate; 320 autocisterne; 401 autotractoare; 350 semi-remorci; 464 autocisterne G.P.L.; 5 camioane G.P.L. La acestea se adaugă: puţurile de exploatare şi contractele de forare din Kazahstan; două facilităţi de depozitare şi 35 staţii de vînzare cu amănuntul, din străinătate. În anul 2002, activul net contabil a fost de peste 62,3 miliarde lei şi s-a obţinut un profit net de peste 2,2 miliarde lei.

În timpul Regimului Constantinescu-Ciorbea-Vasile-Isărescu s-a convenit cu Banca Mondială, în cadrul programului PSAL , să fie privatizat PETROM. Negociator-şef din partea Guvernului României în cadrul acestui program PSAL 2 a fost ministrul Transporturilor, Traian Băsescu. Privatizarea SNP Petrom SA a făcut-o Regimul Iliescu-Năstase şi a fost votată în Parlament de către reprezentanţii P.D.S.R., P.N.L., P.D., P.C., U.D.M.R. şi deputaţii minorităţilor naţionale. Singurul partid care s-a opus jafului de la PETROM a fost Partidul România Mare. Regimurile Constantinescu şi Iliescu au aplicat regula de bază a asasinilor economici: fă forme şi fură fără frică ! Pentru privatizarea PETROM au fost adoptate următoarele acte normative: H.G.nr.374/1999; H.G.nr.556/2002; H.G.nr.1450/2002; H.G.nr.550/200; H.G.nr.924/2003; H.G.nr.1090/2004; O.U.G.nr.172/2002; Legea nr.137/2002, Legea nr.238/2004, Legea nr.555/2004. Pentru privatizarea PETROM, Guvernul Năstase a încheiat  un contract de servicii financiare cu un consorţiul străin. Firma Credit Swiss First Baston (Europa) din consorţiu de consultanţă era totodată şi acţionar la SNP PETROM , dar nimeni nu a vrut să vadă această incompatibilitate. Conform contractului de privatizare, cumpărătorul OMV (firma de stat) din Austria a plătit Statului Roman suma de 668,815 milioane euro. Această sumă este mai mică decît profitul obţinut de PETROM într-un an. La solicitarea Guvernului Năstase, Parlamentul României (inclusiv prin fraudarea voturilor şi la numărarea lor) a adoptat, în luna noiembrie 2004, Legea nr.555/2004 privind unele măsuri pentru privatizarea SNP PETROM SA Bucureşti. Legea a fost votată de parlamentarii P.D.S.R., P.N.L., P.D., P.C. şi U.D.M.R. Toate aceste formaţiuni politice sînt vinovate de jefuirea zăcămintelor de ţiţei şi gaze naturale ale Poporului Român, de privatizarea PETROM, de neîncasarea la Bugetul de Stat a 5-10 miliarde euro în fiecare an şi de preţurile uriaşe ale carburanţilor din România. În campania pentru alegerile prezidenţiale din toamna anului 2004, candidatul Alianţei D.A. (Dreptate şi Adevăr), Traian Băsescu, a acuzat P.D.S.R. şi pe candidatul său, Adrian Năstase, de privatizarea frauduloasă şi jaful de la PETROM. După ce a fost ales preşedinte al României, acelaşi Traian Băsescu nu a solicitat Parchetului şi D.N.A. să cerceteze numeroasele fapte penale care au dus la o pierdere de peste 500 miliarde euro pentru Poporul Român după privatizarea PETROM şi nici nu a cerut Guvernelor Tăriceanu şi Boc să acţioneze pentru abrogarea Legii nr.555/2004 şi rezilierea contractului de privatizare. Singurii care au continuat lupta pentru apărarea Interesului Naţional şi pentru aflarea adevărului au fost parlamentarii P.R.M. Ei  au depus o iniţiativă legislativă vizînd abrogarea Legii nr.555/2004 şi revenirea zăcămintelor de ţiţei şi gaze, respectiv a PETROM, la Statul Român. Propunerea legislativă a P.R.M. a fost aprobată tacit de Senatul României, dar zace la Camera Deputaţilor, din anul 2008. Regimul Băsescu-Tăriceanu s-a opus la iniţiativa P.R.M. Tot din iniţiativa P.R.M., în anul 2007, s-a înfiinţat la Senat o Comisie de Anchetă, avînd drept scop investigarea condiţiilor de legalitate privind privatizarea SNP PETROM SA. Comisia l-a avut ca preşedinte pe senatorul P.R.M. Carol Dina. Raportul Comisiei a fost depus la Biroul Permanent al Senatului şi înregistrat cu nr.1.872, din 8 noiembrie 2007. Acest Raport nu a fost admis să fie prezentat în plenul Senatului nici pînă la începutul anului 2011. De ce? Pentru că acest Raport şi cele 5 anexe ale acestuia prezintă următoarele adevăruri referitoare la contractul şi Legea de privatizare a PETROM:

1) Statul Român s-a obligat ca pe o perioada de 15 ani să despăgubească în totalitate Cumpărătorul (O.M.V.) pentru orice pretenţii în legătură cu poluarea anterioară a mediului, iar pe  o perioadă de 30 de ani să despăgubească  Cumpărătorul în totalitate pentru orice pretenţii în legătură cu abandonarea şi scoaterea din funcţiune a sondelor abandonate, oprite, închise sau care aşteaptă să fie abandonate. Nu se precizează nici o limită valorică. Se pare că Statul Român a achitat deja peste 800 milioane euro.

2) Statul Român s-a obligat să treacă în proprietatea O.M.V. aproximativ 2.000 ha de terenuri subevaluate, aflate în mediul urban. Pierderea pentru Bugetul de Stat este de cel puţin 2 miliarde euro. 

3) Facilităţile acordate excesiv Cumpărătorului de către Guvernul Năstase au prejudiciat Statul Român de mai multe miliarde euro.

4) Nivelul, baza şi modul de calculare a redevenţelor vor fi menţinute pentru o perioadă de 10 ani, respectiv cea mai mică redevenţă din lume, de numai 3,5%, se aplică la preţul fix al ţiţeiului de 22 dolari pe baril, indiferent de preţul ţiţeiului pe piaţa mondială. Consultantul nu a luat în considerare preţul mondial al ţiţeiului la evaluarea PETROM.

5) Timp de 10 ani, Statul Român s-a angajat că nu va majora prevederile din Codul fiscal referitoare la impozitele pentru exploatare şi producţie, menţinînd scutirile de la art.216 din Legea nr.571/2003.

6) Instituţiile române implicate în privatizarea PETROM nu deţin documentele şi informaţiile utilizate la stabilirea valorii firmei pentru vînzare.

7) La evaluarea patrimoniului PETROM nu s-a ţinut seama de preţul de piaţă din anul privatizării. În raportul de evaluare întocmit de Consultant nu sînt prezentate date cu privire la zăcămintele petrolifere şi de gaze naturale din România şi din Kazahstan. Rezultă că toate aceste zăcăminte au fost date gratuit poporului austriac, prin O.M.V.

8) La estimarea valorii PETROM, prin metodele folosite de Consultant , nu s-a luat în calcul patrimonial companiei.

9) În raportul de evaluare nu există nici o referire la rezervele actualizate de zăcăminte de petrol şi gaze naturale. 

10) Consultantul a stabilit că la o creştere de 2 dolari în nivelul cotaţiei Brent va spori valoarea PETROM cu 800 milioane dolari. Ca urmare, la un preţ al ţiţeiului de 98 dolari pe baril rezultă că a fost subevaluat PETROM cu încă 30 miliarde dolari.

11) O.M.V. extrage ţiţeiul la un cost de 12-13 dolari pe baril şi îl introduce la rafinare la preţul mondial al ţiţeiului. Diferenţa dintre preţul mondial şi costul de extractie constituie renta resursei naturale şi se încasează integral de către Statul unde se află zăcămintele. Singura excepţie din lume o constituie România, unde nu se încasează această rentă. Ca urmare, Bugetul de Stat nu înregistrează venituri anuale de 5-10 miliarde euro.

12) În capitolul V “Despăgubiri postprivatizare” din Legea nr.555/2004, Statul Român s-a obligat să despăgubească O.M.V. pentru orice pretenţii în legătură cu contaminarea istorică a mediului, dar nu mai puţin de 50 milioane euro pe an. Pe surse, s-a aflat că în perioada 2005-2010 Guvernele României au plătit peste 1 miliard euro, reprezentînd pretenţii pe aceasta temă. 

Practic, PETROM a fost vîndută pentru mai puţin de 1% din valoarea de piaţă a acestei societăţi. Cei care au primit gratuit de la Regimul Iliescu-Năstase zăcămintele de ţiţei şi gaze naturale ale Poporului Român, precum şi uriaşa avere a PETROM la un preţ de numai 669 milioane euro, cît profitul firmei pe un an, nu s-au mulţumit cu cîştigul uriaş obţinut şi au majorat nejustificat preţurile la carburanţi, jefuindu-i pe cumpărători. În anul 2010, creşterea preţurilor la pompă a fost de peste 20%. Regimul Băsescu-Isărescu-Boc a tăcut pe aceasta temă, dupa ce Regimul Băsescu-Tăriceanu a renunţat la acţiunea de aur, astfel încît Statul Român nu mai are nici o pîrghie de intervenţie în privinţa preţurilor practicate de benzinării. Controalele începute în anul 2005 încă nu sînt finalizate, iar cele dispuse acum se vor finaliza peste 6-10 ani. Nemulţumirile şi protestele sporadice ale conducătorilor auto care cumpără cantităţi mici de benzină şi motorină şi plătesc cu mărunţis sunt doar un semnal. Pentru a avea finalitate, ar trebui ca, sîmbata şi duminica, toţi conducătorii auto din toată România să urmeze exemplul tinerilor din marile municipii. În mod paşnic şi civilizat, protestatarii au dreptul să ceară abrogarea Legii de privatizare a PETROM şi reducerea preţurilor la carburanţi cu cel puţin 25%. Parlamentarii P.D.L., P.S.D., P.N.L., U.D.M.R. şi P.C.  au ocazia şi posibilitatea să-i lămurească pe cetăţenii români despre privatizarea PETROM şi consecinţele sale. Numai unirea conducătorilor auto, profesionişti şi amatori, din toată ţara are şanse să stopeze jaful organizat  de către cei care plasează anual multe miliarde euro în paradisuri fiscale. Parchetul General şi D.N.A. nu se autosesizează pe aceste teme, deoarece au prioritate maximă cîteva angajări ilegale la Ministerul de Interne, sau reţinerea preşedintelui Consiliului Judeţean Argeş pentru fapte ce s-au petrecut în urmă cu 5-6 ani, inclusiv pentru că a sprijint Biserica Ortodoxă Română.

Dr. GHEORGHE FUNAR
Secretar general al P.R.M.
Preşedintele Filialei P.R.M. Cluj


Un comentariu:

  1. Cei vinovati sa plateasca si sa intre unde le e locul, adica la puscarie. Nu credeti ca o merita, romani? Disparitia lor la groapa de gunoi a Istoriei nu e de-ajuns, trebuie sa plateasca cu virf si indesat spre a servi de exemplu. Ori facem front comun ori raminem niste blegi si victime docile, si atunci ne meritam soarta. Pentru dramele noastre cine plateste? Sa plateasca hotii, indiferent de numele fiecaruia. Altminteri n-am facut nimic. Daca se doreste dreptate si rasplata dupa fapta...

    RăspundețiȘtergere