"Acest BLOG este creatia integrala a doamnei Ruxandra Lungu , fosta presedinta OFRM 2009-2014 si a domnului Ing Florin Chiriac, simpatizant PRM.
In continuare vom publica articole de interes general, informatii despre PRM, comunicate de presa, primite direct de la "sursa", rubrica "Saptamana pe scurt" din revista Romania Mare, diverse materiale .

Va multumim pentru suportul acordat !"




Colectivul de administratori ai blogului http://www.corneliuvadimtudor.blogspot.com/




joi, 29 august 2013

Echipele româneşti ratează, aproape întotdeauna, finalul



Motto: „Nu ţiganul se îneacă la mal, ci românul“. (C.V.T.)

Mai trebuie să exemplific? Aşa am păţit la Campionatul Mondial de Fotbal din SUA, cînd ne-a bătut Suedia. Aşa am păţit şi la sfîrşitul unui meci dintr-un alt Campionat Mondial, cel din 1998, cînd am frecat mingea la corner, am pierdut-o şi am primit gol. La fel a păţit şi Steaua, de numeroase ori. Asta numea regretatul meu prieten Eugen Barbu „bucăţica românului“. Ieşim la plimbare pe Bd. Ana Ipătescu şi îl văd pe autorul „Gropii“ că se uită, lung, în sus, la ultimul etaj al unei clădiri. Nu ştiam de ce. L-am întrebat: „Ce vezi acolo, Patroane?“ - „Bucăţica românului!“, mi-a răspuns el. Şi a continuat: „Vezi pervazul ăla de piatră, ciobit? Aia e bucăţica românului, care face bine ce face, dar dă rasol la sfîrşit“. După atîţia ani, am constatat - periodic şi în mai mute domenii - cîtă dreptate avea. În sport se vede cel mai bine, şi nu numai la fotbal. Ţin minte că, în 1972, vedeam la Clubul Uzinei „Rulmentul“, de la Braşov (unde mă aflam pentru scrierea unui reportaj, ca tînăr ziarist la „România liberă“) finala Turneului de la Wimbledon, dintre Ilie Năstase şi Stan Smith. Partida evolua către un deznodămînt fericit pentru Ilie: avea 2-0 la seturi şi match-ball în setul al III-lea. Dar... Dar a pierdut totul, fiindcă s-a lăsat pe tînjală şi americanul a întors rezultatul, cîştigînd cu 3-2. Pe drumul de întoarcere, spre Bucureşti, în tren, m-am întîlnit cu Dumitru Hărădău şi am plîns de necaz. E ceva rău cu noi, o delăsare, un „lasă-mă să te las“, o culcare pe lauri. Am mai scris undeva: „Cine se culcă pe lauri, riscă să se trezească pe spini“ (nici nu mai ştiu dacă e aforismul meu sau al altcuiva). În timp ce alţii mănîncă jăratic tocmai la final, noi ne scoatem din priză, mergem la pas, ca vodă prin lobodă. Aşa s-a întîmplat şi marţi, 27 august 2013. Aveam 2-0, în minutul 9 (!!!), în meciul vital, pe care Steaua îl juca, în deplasare, la Varşovia. Am ratat şi cîteva ocazii, mari cît roata Carului cu Bere. Dar parcă niciodată nu s-a adeverit mai bine zicala: „Ocaziile pierdute se răzbună“. În ultimul minut al prelungirilor, polonezii ne-au egalat: 2-2. Şi, dacă ar mai fi durat meciul cîteva minute, cred că ne-ar fi bătut şi, evident, am fi ratat marele obiectiv, inclusiv cîştigarea a 26.000.000 de euro. Şi toate acestea pentru ce? Pentru că patru copii necopţi, care au urechile ca Emisferele din Magdeburg (adică înăuntru e vid), pe nume Filip, Adi Popa, Iancu şi Georgievski, şi-au bătut joc, pur şi simplu, de ocaziile avute, trimiţînd, cu bocancii lor în colţuri, balonul rotund în bălării. Pentru că am tras de timp în prostie, deşi am fi fost mai cîştigaţi (inclusiv la capitolul spectacolului şi al simpatiei europene) dacă am fi jucat, pur şi simplu, fotbal. Pentru că am dat numeroase pase la adversar. Pentru că unii au vrut să se remarce şi au forţat nişte numere individuale, deşi nu ştiu să dribleze. Pentru că Latovlevici e un jucător excelent, dar NU pe postul de fundaş stînga, mai ales că el e şi destul de scund şi e depăşit, sistematic, la cap. Pentru că, la un lot, şi aşa, subţire, am avut două „găuri negre“ care au contat enorm: Chi-Chi, cum am botezat eu perechea asta, Chiricheş-Chipciu. Primul încă nu ştie să se încălzească, aşa că a tras pe dreapta; al doilea nu ştie să se ferească, din calea măcelarilor de la Dinamo, care l-au băgat în ghips. În fine, pentru că Reghecampf degeaba îi bagă pe jucători în şedinţe fizice, dacă nu lucrează şi asupra minţii lor. Acolo e haos. Acolo, de fapt, nu e nimic. Acestor tineri le lipseşte sîngele rece, atît de necesar mentalităţii de învingător. O notă proastă pentru crainicul TVR, Marian Olăianos, care a văzut gol (?!) la ofsaidul polonezilor. O gafă ca asta trădează diletantism, puştiule. Nu te duci acolo ca să dezinformezi, să le spui românilor ceva, cînd ei văd altceva.
Aşa cum ziarul nostru anticipa, Steaua avea reale şanse de calificare, mai ales că, mai mereu, a jucat mai bine în deplasare. A fructificat, cu promptitudine, aceste şanse. Dar cu preţul unui meci de infarct. Asta ar fi fost culmea stupidităţii: în anul în care ai eliminat pe Ajax Amsterdam, să fii trimis la vestiare de Legia Varşovia! Polonezii ăştia sînt prea plini de ei, prea trufaşi ca să poată face vreo performanţă reală. Au avut, şi ei, doi oameni mari: Copernic (jumătate german) şi Chopin (jumătate francez). Pe teren am văzut şi un negru, poate ăla să fi fost polonez, sută la sută. Este clar că, dacă Gigi Becali ar fi fost în libertate, altfel ar fi stat treaba, măcar în privinţa transferurilor. Nutresc speranţa că va citi şi temnicerul lui, Traian Băsescu, acest articol.

CORNELIU VADIM TUDOR, 28 august 2013


ZIARUL TRICOLORUL , Anul X, nr. 2807, JOI 29 AUGUST 2013 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu